Blogger Backgrounds

Tuesday 12 July 2011

The 1st Discovery..

Hi all..I don't have much to share today..:D..However, let me introduce to you one of my latest poems. I had posted it in my FB recently. I really want to share it with you guys because I found it very meaningful to me. Here goes the poem,

Disebalik kisah satu gelas kaca,
Terselindung sejuta rahsia,
Mengundang seribu tanda tanya,
Akan kehalusan seni buatannya,
Kukuh, licin dan terpesona.

Andai kalian tahu,
Satu gelas kaca itu,
Pengendaliannya harus kalian jaga,
Bukan sekadar bijak berbicara,
Harus kalian menunjukkan caranya,
Kerna ia sungguh istimewa.

Retakannya bagai rekahan di jiwa,
Serpihannya pula racun yang berbisa,
Jika dipijak kalian turut merana,
Semua ini adalah kerna,
Seutuh-utuhnya buatan gelas kaca,
Kecuaian akan menghancurkan segalanya.



 By the way, the title for this poem is Alkisah Satu Gelas Kaca.



No comments:

Post a Comment